PROXIMO

Hoogste tijd om de incassobranche te veranderen.

PROXIMO heeft dit gerealiseerd en is marktleider in het oplossen van openstaande facturen voor haar klanten door middel van lage bemiddelingskosten, begrijpelijke communicatie en direct persoonlijk contact aan huis, overal in Nederland.

Niet voor niets laten consumentenorganisaties van zich horen, willen veel opdrachtgevers verantwoord incasseren én gaat de politiek nieuw gedrag opleggen. PROXIMO, het landelijke netwerk van ruim 25 kwalitatief hoogstaande incassoconsulenten, heeft hierin het voortouw genomen. Onze missie is om openstaande vorderingen succesvol af te ronden voor grote opdrachtgevers. Onze aanpak is daarbij anders. PROXIMO gaat zo snel mogelijk na verstrijken van de betalingstermijn bij de debiteur langs en onderzoekt waarom de debiteur niet betaalt en probeert vervolgens tot een oplossing te komen. Deze aanpak is bewezen succesvol. Voor de opdrachtgever, PROXIMO en de debiteur.

DICHTBIJ DE DEBITEUR

Dat PROXIMO staat voor ‘dichtbij’, is geen toeval. We blijven letterlijk en figuurlijk dichtbij de opdrachtgever en dichtbij de debiteur. We leggen in het kort uit hoe:

  • we gebruiken heldere taal richting de debiteur. Geen juridisch jargon, maar begrijpelijke teksten.
  • om persoonlijk contact te krijgen en de zaak snel op te lossen krijgt de debiteur standaard een onderzoekend telefoontje van het PROXIMO-kantoor bij hem om de hoek. Daarna bezorgen onze incassoconsulenten de brieven aan huis. Dus geen incasso, maar onderzoek naar de reden van niet betalen.
  • wil een debiteur betalen of stukken inleveren, dan kan dit altijd bij een PROXIMO-kantoor in zijn eigen buurt. Een uitnodigende, lage drempel.
  • de debiteur wordt beloond met lage bemiddelingskosten (en dus een hoge korting op de gebruikelijke incassokosten) als hij snel betaalt of goed meewerkt.
  • we gaan uit van de oorspronkelijke transactie tussen klant en debiteur; de overeenkomst voor de dienst of de koop en bieden hulp wanneer hier vragen over zijn. We kennen dus de inhoud van de overeenkomst.
  • de klant en debiteur houden we onderling aangesloten, zodat het gesprek actief blijft en de oplossing dichtbij.

ANDERE AANPAK, ANDERE CULTUUR

Bij PROXIMO staat niet de losstaande vordering centraal, maar de relatie tussen opdrachtgever en debiteur. Onze focus ligt op de oorspronkelijke overeenkomst en de oplossing om deze zo snel mogelijk na de factuurdatum succesvol af te ronden. PROXIMO staat dus voor een andere cultuur, waarbij ‘business draaien’ op basis van incassokosten niet  het uitgangspunt is. Blijkt overigens dat de debiteur bewust tegenwerkt, dan zal PROXIMO alsnog alle stappen zetten om de betaling afgerond te krijgen, desnoods via de rechter.

BEWEZEN EFFECTIEVER

PROXIMO gaat niet uit van een agressieve, maar juist persoonlijke benadering van debiteuren. Want vaak zit achter een schuld een verhaal. Door snel in gesprek te gaan en waar nodig schuldhulp aan te bieden, wordt de zaak op een verantwoorde en vaak snellere manier opgelost. Door een PROXIMO-kantoor in de buurt, dat de omgeving kent en dezelfde taal spreekt. Dit is bewezen effectiever. Niet heel vreemd, want alle onderzoeken tonen aan dat het betalen van openstaande vorderingen vooral een kwestie van gunnen is. Minstens zo belangrijk is bovendien de heldere taal waarin PROXIMO communiceert met debiteuren. Net als de korting die PROXIMO geeft op de wettelijke incassokosten, als de debiteur sneller betaalt. Want ook daarmee wordt de kans op betaling groter.

Bovendien werkt de PROXIMO-aanpak als een waardevol pr-instrument binnen de doelgroep van de opdrachtgever. Want de debiteur voelt zich juist behandeld en is bereid dit door te vertellen. En natuurlijk, dat zorgt voor nieuwe klanten.

WAAROM SLUITEN STEEDS MEER KANTOREN ZICH BIJ ONS AAN?

  1. PROXIMO krijgt veel zaken van grote landelijke partijen en speelt deze door aan haar leden, dus ook aan jou. PROXIMO betaalt jouw kantoor voor de contactmomenten met debiteuren.
  2. Daarnaast ondersteunt PROXIMO jouw kantoor, als je dat wenst, met een solide, centrale verwerking en alle denkbare ondersteuning. Denk aan complexe (juridische, financieel of organisatorische) vraagstukken, acquisitie, deurwaardersdiensten of opleidingen en trainingen van je medewerkers. Door deze intensieve ondersteuning worden jouw kosten lager, je kwaliteit hoger en de resultaten beter.
  3. PROXIMO is hét keurmerk voor de incassobranche. Door je bij ons netwerk aan te sluiten, onderscheid je jezelf. En speel je effectief in op de veranderingen binnen de incassobranche.